Αναγνώστες

23.12.10

Παπούτσι από τον τόπο σου και δεν είναι μπαλωμένο

Έντυπη Έκδοση

ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΝΑΖΗΤΕΙ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΕ ΚΑΛΕΣ ΤΙΜΕΣ * ΕΝΑ ΙΣΧΥΡΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΣΤΗΝ ΞΕΝΟΜΑΝΙΑ

Παπούτσι από τον τόπο σου και δεν είναι μπαλωμένο




- Καλησπέρα, τι θα πάρετε; 
- Από μπίρες τι έχετε; 
- Εχουμε ελληνικές: Κραφτ, Φιξ, Πειραϊκή, Κερκυραϊκή, Νέδα, Ζέος, Ρεθυμνιακή...
Αν ήταν παρών σ' αυτόν το διάλογο ο «Λαλάκης ο εισαγόμενος», με τα παντελόνια ABC και τα εισαγόμενα «παφ και τάλιρο» τσιγάρα, με δυσκολία θα πίστευε στ' αυτιά του... Αλλωστε, επί πολλά χρόνια ευδοκιμούσε στη χώρα μας η άποψη πως «ό,τι είναι εισαγόμενο είναι και ανώτερης ποιότητας». Κάπως έτσι μάθαμε να εκτιμούμε και να προτιμούμε τις γερμανικές μπίρες, τα ιταλικά αλλαντικά, το κρασί από τη Χιλή, τα αμερικανικά τζιν και τα γάλατα «από φάρμες της Ολλανδίας».
Σήμερα, όμως, που η ύφεση χτυπά ανελέητα την ελληνική αγορά, δηλώσεις του τύπου «επιλέγω ελληνικά» και προτροπές «αγοράζετε ντόπια προϊόντα» έχουν αρχίσει ν' ακούγονται όλο και πιο συχνά ως λύσεις για την ενίσχυση της εγχώριας οικονομίας.
«Παπούτσι από τον τόπο σου κι ας είν' και μπαλωμένο», λέει η παλιά παροιμία, η οποία σήμερα αναδεικνύεται σε επιτακτική ανάγκη.
Τόσο οι φορείς της αγοράς (π.χ. η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου) και οι συνεταιρισμοί όσο και ενώσεις ενεργών πολιτών έχουν αρχίσει να προωθούν τη «στροφή» στα εδώ παραγόμενα προϊόντα, ως αντίδραση στην οικονομική κρίση και «αντίδοτο» για την αναζωογόνηση της ελληνικής παραγωγής:
«Τα εισαγόμενα προϊόντα τα τελευταία χρόνια είχαν κατακλύσει την ελληνική αγορά, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της δύναμης των ελληνικών. Μέχρι σήμερα η παραγωγή μας ήταν στο 15-20%, ενώ εισαγάγαμε σε ποσοστό έως και 80%», εξηγεί ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Βασίλης Κορκίδης.
«Τώρα πια μέσω και του "Κινήματος Πολιτών" υποστηρίζουμε τη μείωση των τιμών σε αγαθά προκειμένου να αυξηθεί η ζήτησή τους. Ελπίζουμε κατ' αυτό τον τρόπο να μεγαλώσει η παραγωγή ώστε να προσμένουμε και σε διατήρηση -και αύξηση- των θέσεων εργασίας».
Μεγάλη η γκάμα των προϊόντων
Ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, παράγοντας τα προϊόντα τους εντός της επικράτειας, είναι χιλιάδες. Ιδιαιτέρως τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει και δημιουργούνται μικρές τοπικές εταιρείες, βιοτεχνίες, ακόμη και συνεταιρισμοί και κολεκτίβες, που έχουν περιορισμένη παραγωγή και απευθύνονται αποκλειστικά στο ελληνικό κοινό.
Από αναψυκτικά, κρασιά και μπίρες μέχρι ζυμαρικά, όσπρια, λαχανικά, αλλαντικά, παπούτσια και ρούχα, οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι παρούσες.
«Εν όψει των γιορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, ας προτιμήσουμε ελληνικά προϊόντα», λένε οι ίδιοι οι παραγωγοί, οι οποίοι επιμένουν πως «τα ελληνικά προϊόντα δεν υστερούν ποιοτικά από τα εισαγόμενα».
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, που προϊόντα παραγόμενα στην Ελλάδα -που, παραδοσιακά, εισάγαμε από χώρες του εξωτερικού- έχουν αρχίσει και... παίρνουν κεφάλι στα ράφια των σουπερμάρκετ και στις επιλογές των καταναλωτών: προσούτο από την Ευρυτανία, καπνιστό τυρί από το Μέτσοβο, κρητικές μπίρες, αναψυκτικά από την Πάτρα, θεσσαλικοί φυσικοί χυμοί, ρούχα φτιαγμένα απ' τη βιοτεχνία της γειτονιάς... *
**Παύλος Δασκαλάκης, ιδιοκτήτης εταιρείας HEEL

Δεν στερούμεθα ιδεών και ποιότητας

Κινούμενη με τους δικούς της ρυθμούς στην ελληνική αγορά, η εταιρεία ενδυμάτων HEEL προτείνει ένα εναλλακτικό μοντέλο παραγωγής: τα προϊόντα της σχεδιάζονται και παράγονται στην Ελλάδα και διατίθενται σε επιλεγμένα καταστήματα της χώρας. «Αρκεί να ακολουθούν τις επιταγές του fair trade και της «ηθικής» σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις», λέει ο ιδιοκτήτης της, Παύλος Δασκαλάκης.
«Η εταιρεία μας δραστηριοποιείται από το 1985 και το 1996 ίδρυσε την κατασκευαστική της μονάδα στην Αθήνα», εξηγεί.
«Ο Ελληνας καταναλωτής, με βάση την οικονομική κατάσταση που επικρατεί σήμερα, επιβάλλεται να στηρίξει τις ελληνικές εταιρείες, οι οποίες δεν στερούνται ποιότητας και ιδεών. Ετσι, θα περιοριστεί η μεγάλη ζήτηση στην εισαγωγή και οι ελληνικές εταιρείες θα καταφέρουν να αποκτήσουν στην αγορά τη θέση που τους αξίζει, συμμετέχοντας στο να καταφέρει η χώρα να βγει απ' το οικονομικό αδιέξοδο.
Εχουμε δεχτεί κι εμείς τις συνέπειες αυτής της κρίσης, ωστόσο κάνουμε προσπάθειες να διατηρήσουμε την επαφή μας με την αγορά αλλά και να δημιουργήσουμε συνθήκες ανάπτυξης.
Θέλω να τονίσω και το εξής: Η συμμετοχή ελληνικών εταιρειών, με στόχο την αύξηση της εμπορικότητάς τους, ενισχύει και εξομαλύνει το ισοζύγιο των πληρωμών που προκύπτει από τις εισαγωγές και τις εξαγωγές, και αυτόματα έχει ως συνέπεια την άνθηση του εμπορίου με τα αποτελέσματα που γνωρίζουμε όλοι: ανταγωνιστικότητα και θέσεις εργασίας».
**Σπύρος Καλούδης, ιδιοκτήτης Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας (corfubeer.gr)

Αποφασίσαμε να βγάλουμε φρέσκια αφιλτράριστη μπίρα

Φρέσκια ελληνική μπίρα, γεμάτη φυσικά αρώματα και χωρίς χρωστικές ουσίες, υπόσχεται η Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία διά στόματος του ιδιοκτήτη της, Σπύρου Καλούδη.
«Εν μέσω βαθιάς κρίσης, είμαστε περήφανοι για προϊόντα όπως η Corfubeer. Οταν πήραμε την απόφαση ν' ασχοληθούμε με την μπίρα, συμφωνήσαμε να βγάλουμε μια ζωντανή real ale-αληθινή μπίρα, που δεν φιλτράρεται, δεν περνά στάδιο σταθεροποίησης και δεν παστεριώνεται.
Ετσι, διατηρεί τη μαγιά της, που σημαίνει ότι η ωρίμανση συνεχίζει και στη φιάλη, γι' αυτό αποθηκεύεται στο ψυγείο και καταναλώνεται εντός λίγων ημερών.
Μάλιστα, κατά καιρούς σκαρφιζόμαστε και νέες συνταγές, όπως η μπίρα με ένα πρωτότυπο μίγμα βύνης και ανθόμελου που κυκλοφορήσαμε για τις γιορτές!».
Μέχρι στιγμής η κερκυραϊκή μπίρα καλύπτει τις ανάγκες του νησιού και φτάνει σε ακόμη δύο πόλεις, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
«Στόχος μας είναι να πάει όχι μόνο και σ' άλλες περιοχές της Ελλάδας, αλλά και στο εξωτερικό. Η ζήτηση είναι μεγάλη και αυτό το θεωρούμε ενθαρρυντικό. Είναι σπουδαίο να ζητούν οι Ελληνες καταναλωτές τα ντόπια προϊόντα -ως χώρα παράγουμε εξαιρετικά προϊόντα, άλλωστε.
Το ζήτημα είναι να μας προτιμούν και οι καταναλωτές. Οταν στηρίζεις την ελληνική παραγωγή, μένουν τα χρήματα εδώ και δημιουργούνται θέσεις εργασίας. Κι έτσι εξελίσσεται και το ίδιο το προϊόν».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

fm-1 News

News live !

Econews live news gr