Έντυπη Έκδοση
Ελευθεροτυπία, Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010
ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΝΑΖΗΤΕΙ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΕ ΚΑΛΕΣ ΤΙΜΕΣ * ΕΝΑ ΙΣΧΥΡΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΣΤΗΝ ΞΕΝΟΜΑΝΙΑ
Παπούτσι από τον τόπο σου και δεν είναι μπαλωμένο
- Από μπίρες τι έχετε;
- Εχουμε ελληνικές: Κραφτ, Φιξ, Πειραϊκή, Κερκυραϊκή, Νέδα, Ζέος, Ρεθυμνιακή...
Αν ήταν παρών σ' αυτόν το διάλογο ο «Λαλάκης ο εισαγόμενος», με τα παντελόνια ABC και τα εισαγόμενα «παφ και τάλιρο» τσιγάρα, με δυσκολία θα πίστευε στ' αυτιά του... Αλλωστε, επί πολλά χρόνια ευδοκιμούσε στη χώρα μας η άποψη πως «ό,τι είναι εισαγόμενο είναι και ανώτερης ποιότητας». Κάπως έτσι μάθαμε να εκτιμούμε και να προτιμούμε τις γερμανικές μπίρες, τα ιταλικά αλλαντικά, το κρασί από τη Χιλή, τα αμερικανικά τζιν και τα γάλατα «από φάρμες της Ολλανδίας».
Σήμερα, όμως, που η ύφεση χτυπά ανελέητα την ελληνική αγορά, δηλώσεις του τύπου «επιλέγω ελληνικά» και προτροπές «αγοράζετε ντόπια προϊόντα» έχουν αρχίσει ν' ακούγονται όλο και πιο συχνά ως λύσεις για την ενίσχυση της εγχώριας οικονομίας.
«Παπούτσι από τον τόπο σου κι ας είν' και μπαλωμένο», λέει η παλιά παροιμία, η οποία σήμερα αναδεικνύεται σε επιτακτική ανάγκη.
Τόσο οι φορείς της αγοράς (π.χ. η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου) και οι συνεταιρισμοί όσο και ενώσεις ενεργών πολιτών έχουν αρχίσει να προωθούν τη «στροφή» στα εδώ παραγόμενα προϊόντα, ως αντίδραση στην οικονομική κρίση και «αντίδοτο» για την αναζωογόνηση της ελληνικής παραγωγής:
«Τα εισαγόμενα προϊόντα τα τελευταία χρόνια είχαν κατακλύσει την ελληνική αγορά, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της δύναμης των ελληνικών. Μέχρι σήμερα η παραγωγή μας ήταν στο 15-20%, ενώ εισαγάγαμε σε ποσοστό έως και 80%», εξηγεί ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Βασίλης Κορκίδης.
«Τώρα πια μέσω και του "Κινήματος Πολιτών" υποστηρίζουμε τη μείωση των τιμών σε αγαθά προκειμένου να αυξηθεί η ζήτησή τους. Ελπίζουμε κατ' αυτό τον τρόπο να μεγαλώσει η παραγωγή ώστε να προσμένουμε και σε διατήρηση -και αύξηση- των θέσεων εργασίας».
Μεγάλη η γκάμα των προϊόντων
Ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, παράγοντας τα προϊόντα τους εντός της επικράτειας, είναι χιλιάδες. Ιδιαιτέρως τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει και δημιουργούνται μικρές τοπικές εταιρείες, βιοτεχνίες, ακόμη και συνεταιρισμοί και κολεκτίβες, που έχουν περιορισμένη παραγωγή και απευθύνονται αποκλειστικά στο ελληνικό κοινό.
Από αναψυκτικά, κρασιά και μπίρες μέχρι ζυμαρικά, όσπρια, λαχανικά, αλλαντικά, παπούτσια και ρούχα, οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι παρούσες.
«Εν όψει των γιορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, ας προτιμήσουμε ελληνικά προϊόντα», λένε οι ίδιοι οι παραγωγοί, οι οποίοι επιμένουν πως «τα ελληνικά προϊόντα δεν υστερούν ποιοτικά από τα εισαγόμενα».
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, που προϊόντα παραγόμενα στην Ελλάδα -που, παραδοσιακά, εισάγαμε από χώρες του εξωτερικού- έχουν αρχίσει και... παίρνουν κεφάλι στα ράφια των σουπερμάρκετ και στις επιλογές των καταναλωτών: προσούτο από την Ευρυτανία, καπνιστό τυρί από το Μέτσοβο, κρητικές μπίρες, αναψυκτικά από την Πάτρα, θεσσαλικοί φυσικοί χυμοί, ρούχα φτιαγμένα απ' τη βιοτεχνία της γειτονιάς... *
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου