Αναγνώστες

21.1.11

Συνενώσεις σχολείων με πέντε κριτήρια

Συνενώσεις σχολείων με πέντε κριτήρια

Στις συνενώσεις των σχολικών μονάδων κύριο ρόλο θα έχουν οι κτιριακές υποδομές, η απόσταση για το νέο σχολείο, η λειτουργικότητα, η εξέλιξη του μαθητικού δυναμικού και οι εγγραφές των νέων μαθητών.


Πέντε βασικά κριτήρια θα συνεκτιμηθούν για τις συνενώσεις σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με το κείμενο διαβούλευσης που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα από την υφυπουργό Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου.


Για τον νέο σχολικό χάρτη στις ορεινές και νησιωτικές περιοχές σημαντικό ρόλο θα παίξει το ζήτημα της ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών.


Η δημόσια διαβούλευση ξεκίνησε χθες, στην ιστοσελίδα http://www.opengov.gr/ypepth/?p=615 και θα διαρκέσει μέχρι και τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου. Βάσει του κειμένου, για τη δημιουργία του «σχολικού χάρτη» θα συνεκτιμηθούν τα εξής κριτήρια:
Η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου
Η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου
Οι κτιριακές υποδομές - εγκαταστάσεις, καθώς και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης. Σε κάθε περίπτωση τηρούνται οι ρυθμίσεις για τον μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα (έως 25 για την πρωτοβάθμια, έως 30 για τη δευτεροβάθμια).
Η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο, λαμβάνοντας υπόψη τη συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, τις καιρικές συνθήκες και τη διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο. Για τις δύσκολες και δυσπρόσιτες περιοχές δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και τα της ώρας για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αναφορικά με ορεινές και μικρές νησιωτικές περιοχές, στις οποίες οι αποστάσεις, οι συγκοινωνιακές και οι καιρικές συνθήκες δεν διασφαλίζουν προϋποθέσεις ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών, θα εξετασθεί με προσοχή κάθε περίπτωση χωριστά.
Αντιστοιχία οργανικότητας και λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων σε συνάρτηση με το μαθητικό δυναμικό και τη δυνατότητα ανάπτυξης και λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας.
Η εξέλιξη του μαθητικού δυναμικού την τελευταία 5ετία, ο ρυθμός αύξησης ή μείωσης και ο προσδοκώμενος αριθμός φοιτούντων μέχρι το 2013.
Οι εγγραφές των μαθητών στην πρώτη τάξη κάθε τύπου σχολείου (νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου κ.λπ.).
Σύμφωνα με όσα περιγράφονται στο κείμενο διαβούλευσης, σχολικές μονάδες που συνενώνονται θα αποτελούν εφεξής ενιαία σχολική μονάδα χωρίς παραρτήματα. Σε περίπτωση κατάργησης μίας ή περισσότερων σχολικών μονάδων, ιδρύεται νέα σχολική μονάδα σε περιοχή που συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών.
Οσον αφορά τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν σε ενιαίο χώρο ως ξεχωριστές σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας ενοποιούνται.
Εντονες, πάντως, είναι οι αντιδράσεις δασκάλων και καθηγητών. Χθες η ΔΟΕ με ανακοίνωσή της κάνει λόγο για «σχέδιο εκτεταμένων καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων» και προγραμματίζει για την Τετάρτη στη μία το μεσημέρι συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο.
ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕ 800 ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Αγγλικά, τεχνολογίες και χορός
Παρουσίαση του πιλοτικού προγράμματος των 800 ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα, έκανε χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου.
Στα σχολεία αυτά έχουν εισαχθεί ζώνες πολιτισμού και περισσότερες ώρες διδασκαλίας ξένων γλωσσών, ενώ καλύπτουν το 30% περίπου του συνολικού μαθητικού πληθυσμού .
Οπως δήλωσε η ίδια η υφυπουργός κάνοντας τη σχετική παρουσίαση, ένας από τους στόχους των νέων ολοήμερων σχολείων είναι να περιοριστεί σταδιακά η ανάγκη για φροντιστηριακή υποστήριξη των παιδιών και επίσης να γίνεται πιστοποίηση των ξένων γλωσσών και της πληροφορικής μέσα στα δημόσια σχολεία. Τα νέα σχολεία λειτουργούν με αναμορφωμένο πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει τα εξής:
Εισαγωγή του θεσμού της φιλαναγνωσίας στις α΄και β΄ τάξεις. Εναρξη της διδασκαλίας των Αγγλικών στις α΄και β΄τάξεις. Εισαγωγή μαθήματος σχετικού με τις νέες Τεχνολογίες για 2 ώρες εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις. Η αύξηση κατά μία ώρα της διδασκαλίας των μαθηματικών στην α΄και β΄τάξη, η αύξηση των ωρών του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και η προσθήκη μιας διδακτικής ώρας για διδασκαλία χορού.
Η υφυπουργός αναφέρθηκε στο παράδειγμα του δημοτικού σχολείου Θέρμης, το οποίο διαθέτει σε κάθε τάξη υπολογιστή, τηλεόραση και βίντεο, έξι τάξεις έχουν προβολέα με διαδραστικούς πίνακες, θέατρο 136 θέσεων, πολυχώρο, βιβλιοθήκη, κουζίνα, εστιατόριο, αίθουσα φυσικής, χημείας και αίθουσα εικαστικών.
ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Αλλαγές στο γραφείο ενημέρωσης πολιτών
Στην αναδιοργάνωση του Γραφείου Ενημέρωσης Πολιτών του υπουργείου Παιδείας προχώρησε η πολιτική ηγεσία, με στόχο την εξυπηρέτηση του πολίτη μέσα από ένα και μόνο γραφείο και χωρίς να αναγκάζεται να επισκεφθεί κάποια άλλη υπηρεσία.
Οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με το Γραφείο τις εργάσιμες ημέρες και ώρες μεταξύ 7.30 και 15.30:
1. Mέσω επίσκεψης στον χώρο του υπουργείου (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι)
2. Tηλεφωνικά (τηλ.1550)
3. Tαχυδρομικά και μέσω fax (με αποστολή γραπτού αιτήματος, τηλ. 210 3442649)
4. Dιαδικτυακά (με τη συμπλήρωση της φόρμας που διαμορφώθηκε για τον σκοπό αυτόν, που υπάρχει στην αρχική σελίδα του υπουργείου, www.minedu.gov.gr.)
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=52092980

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

fm-1 News

News live !

Econews live news gr