Αναγνώστες

28.1.11

Εφτασε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις συγκοινωνίες

ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΕΚΙΜΟΓΛΟΥ | Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011  [ 09:26 ]

Κατατέθηκε χθες στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την ανασυγκρότηση των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, έχοντας υποστεί ορισμένες τροποποιήσεις, που αποτέλεσαν προϊόν της δημόσιας διαβούλευσης, αλλά και του διαλόγου με τους εργαζομένους στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Το σχέδιο νόμου ανοίγει ένα ικανοποιητικό «παράθυρο» για πιο φτηνά εισιτήρια, καθώς δίνει την δυνατότητα στον ΟΑΣΑ να συνάπτει συμφωνίες με νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ή ιδιώτες για την μαζική διάθεση προϊόντων κομίστρου με μειωμένη ή άλλη ειδική τιμή. Για παράδειγμα οι υπάλληλοι ενός δήμου ή οι εργαζόμενοι μίας επιχείρησης θα μπορούν να ζητήσουν μαζικά και πετύχουν καλύτερες τιμές, οι οποίες θα κυμαίνονται στις τρέχουσες αξίες. Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, για αυτήν την περίπτωση, οι ετήσιες κάρτες δεν θα στοιχίζουν 450 ευρώ, αλλά 350. Περισσότερες πληροφορίες αναμένονται συντόμως από τον ΟΑΣΑ.
Σε ότι αφορά τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, η διατύπωση του νομοσχεδίου άλλαξε και προβλέπει ότι οι επιχειρησιακές συμβάσεις δεν θα καταργηθούν, αλλά θα αντικατασταθούν με νέες.
Μία ακόμη παραχώρηση του υπουργείου Υποδομών προς τους συνδικαλιστές είναι ότι τα αρχικά οργανογράμματα των συγχωνευομένων εταιριών δεν θα ισχύουν υποχρεωτικά για τρία χρόνια, αλλά και το ότι το μοντέλο λειτουργίας της εταιρίας θα αποτελέσει αντικείμενο μελέτης μέσα σε έναν χρόνο.
Αναφορικά με τις μετατάξεις, ο αριθμός τους παραμένει στις 1.500 για την πρώτη φάση. Επίσης, θα ανακληθεί κάθε απόσπαση εργαζομένων των εταιριών που υπηρετούν σε άλλους φορείς, οι οποίοι θα ακολουθήσουν κατά προτεραιότητα, τους αιτούντες μετάταξη. Ακόμη, εξαιρέθηκαν τελικά από τις υποχρεωτικές μετατάξεις όσοι εργαζόμενοι θεμελιώνουν δικαιώματα σύνταξης εντός του έτους.
Ακόμη, διεγράφη η αρχική πρόβλεψη για σύμπραξη του ΟΑΣΑ με τους ΟΤΑ για την εκτέλεση δρομολογίων. Ωστόσο, ο μητροπολιτικός συγκοινωνιακός οργανισμός θα μπορεί να επέμβει και να τροποποιήσει το μεταφορικό έργο των δήμων.
Ο ΟΑΣΑ αποκτά επίσης μεγαλύτερες αρμοδιότητες σε σύγκριση με το αρχικό κείμενο, καθώς θα μπορεί να εγκαθιστά, να λειτουργεί και να εκμεταλλεύεται σύστημα ελέγχου κυκλοφορίας των οχημάτων, ηλεκτρονικό σύστημα κομίστρων, αλλά και να διατηρεί σχετική μονάδα παρακολούθησης της διακίνησης των εισιτηρίων και του ελέγχου των εσόδων.
Ακόμη, στο κείμενο του νομοσχεδίου που έφτασε στη Βουλή ξεκαθαρίζονται οι διατυπώσεις που αφορούν τις συμπράξεις με τους ιδιώτες, την ανάθεση προμηθειών, υπηρεσιών και έργων σε τρίτους, ενώ καθίσταται σαφές ότι η κινητή και ακίνητη περιουσία των συγκοινωνιακών φορέων θα αξιοποιηθεί «με κάθε τρόπο». Έτσι, θα μπορούν να εκμισθωθούν εγκαταστάσεις για την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, ενώ θα είναι δυνατή η πώληση ακινήτων και τροχαίου υλικού, εφ’ όσον δεν επηρεάζονται οι επιχειρησιακές ανάγκες των οργανισμών.
Ωστόσο, το νομοσχέδιο διατηρεί την «δρακόντειο» πρόβλεψη του «Συμφώνου Ευθύνης», δηλαδή ότι κάθε απόκλιση του εγκεκριμένου επιχειρησιακού σχεδίου των εταιριών κατά 10% θα συνεπάγεται την κατάρτιση νέου businessplan και την απαγόρευση διενέργειας συναλλαγών στις διοικήσεις.
Το όριο της κρατικής επιδότησης των μέσων μεταφοράς θεσπίζεται στο 40% του ετήσιου λειτουργικού κόστους των συγκοινωνιακών φορέων, ενώ το ύψος της για το επόμενο έτος θα καθορίζεται με βάση το ποσό του συνολικού ετήσιου ελλείμματος.
Έτσι, η εφάπαξ δαπάνη που θα προκύψει για το κράτος θα είναι 752 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η επιβάρυνση του προϋπολογισμού των φορέων υποδοχής για το σύνολο των μετατάξεων θα φτάσει τα 30 εκατ. ευρώ ετησίως.
Ακόμη, το τροποποιημένο νομοσχέδιο προβλέπει την απόδοση στον ΟΑΣΑ ποσοστού 2% εκ του συνόλου των εσόδων για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας του. Αναφορικά με τα χρέη των δημοσίων μεταφορών, διευκρινίζεται ότι η διαγραφή των χρεών τους αφορούν και αυτά του ΟΑΣΑ.
Σύμφωνα με την ειδική έκθεση που συνοδεύει το νομοσχέδιο, προβλέπεται ότι η επιχορήγηση του δημοσίου θα ανέλθει κατ’ ανώτατο όριο στα 214,6 εκατ. ευρώ.
Τα χρέη των αστικών συγκοινωνιών, συνολικού ύψους 2,8 δις. ευρώ θα περάσουν στο δημόσιο και αναμένεται να αποπληρωθούν τμηματικά έως το 2018, ενώ η καταβολή επιχορήγησης για τα επενδυτικά προγράμματα των συγκοινωνιακών επιχειρήσεων θα ανέλθουν για τα έτη 2011-2013 στα 160 εκατ. ευρώ.
Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών σημειώνουν ότι και άλλες προτάσεις βρίσκουν θετική αποδοχή και ενδέχεται να να ενσωματωθούν στην επεξεργασία του νόμου. 

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=380984&dt=28/01/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

fm-1 News

News live !

Econews live news gr